MAM Bricolaj e o companie ce s-a poziționat foarte bine pe piața accesoriilor de mobilier, un fel de Mega Image pentru producătorii de mobilă. Cam de un an, încearcă să se promoveze foarte mult în mediul online.

Au nevoie de un om pe comunicare și dau un anunț de recrutare. Vine cineva interesat de poziția respectivă.

– Bună ziua. Ne-am uitat pe CV și credem că experiența și cunoștințele dumneavoastră ne-ar putea ajuta să ne dezvoltăm. Care sunt pretențiile salariale?

– Păi, mi-aș dori un salariu de bază de 5 lei*, plus câteva detalii pe care trebuie să le  discutăm.

– Atât de mult!? Persoana care a fost înaintea dumneavoastră a cerut 3 lei și face același lucru: scrie câteva texte, trimite niște mesaje, niște newslettere, postează pe Facebook, răspunde la comentarii, nimic complicat. E diferență mare de salariu și, la urma urmei, ce puteți face dumneavoastră în plus pentru un post destul de banal… Dar o să ne gândim pe cine angajăm și vă dăm un răspuns.

Și apoi primesc mesajul ăsta și îmi dau seama pe cine au angajat până la urmă.

Pentru că, de multe ori, astfel de oameni văd câștigul pe termen scurt mult mai important și ignoră planurile pe termen lung. Se bucură că economisesc lunar 1 leu la salariul unui angajat, chiar dacă ăla, la rândul său, economisește i-uri, cratime, semne de punctuație și altele.