Știți ce mi-aș dori eu de la voi, dragi influenceri?
Cred că termenul acesta de influencer este cuvântul sezonului competițional 2017-2018. Unii sunt cu adevărat influenceri, unii se autointitulează doar, iar alții fac toate eforturile să devină. Instagram, Facebook sau Youtube pot face din orice om cu ceva talent și cu foarte multă perseverență o persoană care să influențeze oamenii din jur. Că-s 5, că-s 10, că-s 1000, fiecare e influencer la scara lui cum ar veni. Una e să te citească/urmărească câteva mii de oameni, un exemplu aleatoriu care îmi vine acum în minte sunt eu :), alta e ca lumea chiar să dea 2 bani pe lucrurile pe care le îndrugi tu pe blog/youtube/facebook. Știu bloggeri cu trafic de 10.000 de unici pe zi care au niște conversii extraordinare, dar știu și influenceri cu sute de mii de urmăritori pe Intagram care vând două produse de 100 de lei pe campanie. Dar asta cu livratul e o discuție pentru altădată.
So. Am stabilit că ești influencer atunci când oamenii ascultă de ce zici tu și îți urmează sfaturile, recomandările, când se identifică cu tine. La noi, influencerii sunt considerați cei care reușesc să vândă. Zic „la noi” pentru că în altă parte nu știu cum sunt. Reușești să integrezi în text-ul/video-ul tău produsul meu și să îți convingi publicul să îl cumpere? Gata, ești influencer! Ți-ai pus badge-ul în piept și aia e.
Ajutați-vă publicul, nu doar vă ajutați de el!
Știți ce mi-aș dori eu de la voi, dragi influenceri? Să fiți influenceri și pentru binele comunității voastre. Mă gândeam zilele trecute la o chestie. În mare parte, publicul vloggerilor e format din copii. Uitându-mă la urmăritorii lor, am observat că mulți dintre ei sunt obezi. Au 13-14 ani și 80-90 kg. Și mi-aș dori ca în loc de „dragilor, eu sunt fan Pepsi, uite ce bun e Pepsi, beți Pepsi!”, să le recomandați să facă mișcare, să mai reducă cantitatea de Pepsi, să aibă grijă mai mare la ce mănâncă. Sau ce știți voi că trebuie să le spuneți ca să vă asculte. Să îi influențați cum ar veni. La fel, mi-aș dori să vă influențați cititorii să meargă la vot spre exemplu. Sau să doneze sânge, sau să dea locul gravidelor în metrou. Sau să-și plătească călătoria cu autobuzul, sau niște lucruri din astea mici de îi ajută și pe ei și pe noi, în viitor. Pe scurt, influențați-i să contribuie pentru o societate mai bună! Că avem toți de câștigat. Pe lângă mizele financiare, făceți-vă un target și social. Dacă în urma unui articol 5 oameni merg la vot, e extraordinar. Azi 5, mâine 5 și așa se strâng 100.000 de oameni care nu au fost la vot în piață să ia bătaie. Asta ca să se învețe minte că nu au votat și data viitoare poate nu se mai pișă pe el de vot. Înțelegeți voi ce vreau să zic, că doar nu ați ajuns influenceri fiind proști. Bine, unii mai aveți și țâțele mari.
P.S. Dacă influencerii o să ia în seamă articolul ăsta, înseamnă că am devenit și eu un influencer? Și dacă da, cum se numesc influencerii de influenceri?