Asta e o informație bună pentru spărgătorii de case, dar mă bazez pe faptul că nu mă citesc. Încă.

Anul ăsta, concediul am vrut să însemne mai mult decât o relaxare undeva pe o plajă frumoasă, unde să nu facem nimic în afară de a sta. Am mai făcut asta, sigur o să o mai facem, așa că am vrut ceva mai diferit. Și am plecat cu trenul prin Europa. Vom vedea 5 țări, vreo 10 orașe și mai multe obiective turistice, în funcție de timp și de banii pe care îi avem.

Ca să simplificăm partea de ticketing, am luat un Interrail Pass care ne oferă posibilitatea de a călători 7 zile în interval de o lună. E ca un abonament și trebuie completat de fiecare dată când te urci în tren cu stația de plecare, data, ora de plecare și destinația. Nu mai trebuie să umblăm prin fiecare gară să luăm bilete, să stăm la coadă, să schimbăm bani, să avem probleme de comunicare cu cei din gări și altele. Nu știm dacă am fi avut problemele astea, dar am prevenit.

Destinația noastră finală o să fie Elveția, unde o să stăm 7 zile. Am plecat din România pe traseul București-Budapesta-Munchen-Geneva. Acum suntem în trenul către Germania.

Destul de dezamăgit de CFR

Din București pleci cu un tren normal, care, deși scrie că circulă în regim de InterCity, merge la fel cu un InterRegio de pe ruta București-Timișoara: oprește în stații ca Balota, Caracal sau Videle. Mă așteptam să oprească doar în stațiile mari. Pe lângă asta, deși e tren internațional, controlorii nu vorbeau bine nici româna, de engleză nici nu poate fi vorba. Au încercat doi turiști străini să obțină niște informații de la ei, dar au făcut febră musculară de la explicații. I-a ajutat o fată care a intermediat discuția. Ăsta chiar e un mare minus pentru CFR. A fost destul de nașpa că până la Curtici trenul a adunat întârzieri de aproape 2 ore, deși nu au fost probleme de șine dilatate sau alte scuze pe care le folosește CFR vara. Pentru noi nu a contat atât de mult, dar o familie, urcată de la Craiova, a pierdut trenul de Viena. Trenul trebuia să ajungă la 19:30, ei aveau legătura către Viena la 20:40, iar trenul nostru a ajuns la 21:00. Drumul, cu tot cu întârzieri, a durat cam 15 ore.

Deși ne așteptăm să stăm destul de mult la graniță, controlul vamal a fost destul de scurt. Ne-au verificat doar actele, la bagaje nici nu s-au uitat. Probabil îți cer să le deschizi doar dacă au vreo informație sau vreo suspiciune. În caz că ai ceva ilegal de transportat în străinătate, trenul e o alegere bună. 🙂

Trenul din România ajunge în Budapesta la gara Keleti. Am înțeles că sunt mai multe gări centrale în Budapesta (așa zicea recepționerul de la hotel), așa că dacă nu știi (ca noi) și cauți doar Gara Centrală, poți avea surprize.

În dimineața asta am plecat către Munchen. Nu se poate compara nici trenul cu care am venit de la București și cel în care suntem acum, nici infrastructura feroviară. Îmi imaginam că sunt ceva diferențe între noi și unguri, dar nu mă așteptam să fie atât de mari.

Revin cu lucruri care mi-au plăcut în Ungaria/Budapesta și cu actualizări despre călătorie.